تاریخچه جودو شهرستان بروجرد(قسمت اول)

به نام خدا

×××  یا رب قو علی  خدمتک جوارمی     ×××

پروردگارا به اعضا و جوارحم در مقام بندگی خودت قوت بده

 

به یاری خداوند یکتا توانستیم راهی برای معرفی ورزش جودو و هیئت محترم این ورزش رزمی در بروجرد بیابیم و باز هم به یاری خداوند یکتا که بتوانیم این وظیفه را به کمک عزیزان جودوکار ـ مربیان عزیزـ اساتید محترم ـ قهرمان های سالهای متمادی بروجرد در حد عالی و صحیح تا پایان به انجام برسانیم.

ورزش جودو به نظر یک روش  ایده آل از تمرین بدنی است که می تواند علاوه بر ایجاد قدرت و سرعت و اطمینان به نفس در انسان؛ روش زندگی او را هم قانونمند و توانمند سازد.

جودوکار می آموزد که اعضا و تفکر خود را در تسلط که اعضا و تفکر خود را در تسلط خود داشته باشد و عکس العملهای خود را در مقابل همه حادثه هها و برخورد ها کنترل کند و همواره در جامعه عضوی مفید و موثر باشد.

جودو کار قدرت چشم خود را می افزاید و توان فکری را هم به اوج می رساند تا بتواند در تمامی      صحنه های مبارزه و زندگی عکس العملهای عاقلانه و مفید داشته باشد.

جودو کار می داند لذتی که از پیروزی هایش بدست می آورد، در شکست هم بعنوان درس و تجربه برای پیروزی های آینده آن را احساس کند.

جودو علاوه بر اصول و قوانینی و فنون خاصی ورزشی آن، انسان را به معیار های اعلا نزدیک کرده و با او راه زندگی آرام (جودو)ولی متفکرانه و هدفمند را می آموزد.


و در پایان جودوکار بدلیل اندوختن قدرت ـ تکنیک ـ سرعت و قانون این ورزش هرروز چون درختی تنومند تر می شود و هرچه بالا تر می رود افتاده تر می گردد.

ورزش جودو در شهرستان بروجرد در سال 1357 و در کنار پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مربیگری استاد علی یاراحمدی فعالیت خود را شروع کرد و از همان آغاز با تدریس و تمرینات این استاد گرانقدر شاگردانش به این باور رسیدند که ورزش رزمی جودو با روح و فکر آن ها جان می گیرد و نیاز به پشتکار و تلاشی مستمر دارد. به این ترتیب باشگاه جودو در بروجرد هویت پیدا کرد و جان گرفت.

با تلاش استاد  پس از مدتها تمرین در سال 1359 اولین مقام قهرمانی کشور و در سال 1360 مقام های کشوری بدست آمد و بروجرد در کشور در این رشته ورزش ژاپنی جایگاهی مناسب بدست آورد و راه قهرمانی جودو کاران بروجرد آغاز و حرکت به سوی آینده شروع شد ...

در سال 1360 اولین دوره مربیگری جودو در کشور زیر نظر فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران با حضور استاد نودا سفیر دوم سفارت ژاپن در ایران و دارای درجه دان 4 برگزار گردید.

در این دوره از همه کشور جودو کاران قابل و اساتید شرکت کرده بودند و از بروجرد هم سه نفر بعنوان نماینده استان لرستان از باشگاه جودو بروجرد در کلاس آموزش و مبارزه حاضر و در پایان موفق به اخذ حکم مربیگری گردیدند.

در پایان بخش نخستین از همه قهرمانان و مربیان و داوران که در سال های 1357 تا کنون احکام و     مقام هایی دارند، خواهشمندیم تا در این امر ما را یاری کنند و اطلاعات ارزشمند خود را جهت ثبت در این سامانه و تاریخچه جودو شهرستان بروجرد یا از طریق ارتباط با ما و یا حضورا تحویل دهند.

با تشکر.

هیئت جودو و کوراش شهرستان بروجرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
آخرین مطالب